Wonder Lady 1984 Spoiler-vrije review: een atypisch superheld-vervolg

October 20, 2022 By brxu

In de meest recente leeftijd van de films van DC Comics bleven fans gesplitst over de films die ze kregen tot de zomer van 2017. De vraag van Patty Jenkins was een Ideale superheldfilm die DC’s allereerste (althans, nu) superheld verdient. Het vervolg op deze film is dus snel de meest geanticipeerde DC-film, behalve mogelijk voor de Snyder Cut of Justice League. Ik zou graag willen zeggen in mijn evaluatie van vraag Lady 1984 dat deze film ook perfect is, maar dat is het niet. Natuurlijk zijn er weinig films, met name die gebaseerd op gerenommeerde stripboekeigenschappen. Regisseurs zoals Jenkins hebben een onmogelijke baan, pleiten fans die hun eigen concepten hebben over wie het personage is, evenals waar ze naartoe zou moeten gaan. Dus, hoewel dit langverwachte vervolg zeker een triomf is, mist het de eenvoud van het verhaal uit de allereerste.

In de allereerste reis voor Gal Gadot als Diana Princess van de Amazones, sloeg ze alle verwachtingen. Mensen waren klaar om de DC -langdurige wereld van films niet leuk te vinden, zelfs voordat Justice League iedereen ontevreden. Maar net als Black Widow naar Hawkeye in eindspel, gaf Diana ons hoop. In feite is de No Man’s Land -reeks in de allereerste film een ​​van de allerbeste superheldenmomenten op het scherm. Daar is niets echt analoog aan dat in kwestie Lady 1984, maar dit is een ander verhaal. Waar de allereerste film ging over het vermogen van de mens voor geweld, is dit een film over het vermogen van de mens voor hebzucht. Het is wat de instelling uit de jaren tachtig zo geweldig maakt.

De kwestie met WW84 is niet zozeer met het verhaal, maar het ontbreken van een passend einde. Stripverhalen gaan allemaal over het opzetten van het volgende, maar deze film heeft een gebrek aan resolutie waardoor het praktisch onvoltooid aanvoelt.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.MP4

0 seconden van 12 minuten, 40 seconden

Live
00:00
12:40
12:40

Welke vraag Lady 1984 is het beste op te treden tegen wat het fout krijgt

Zoals de openingsscène hierboven laat zien, begint de film met een aantal vrij uitstekende vraag Lady Action. We zien een aantal Amazone -bedrijven, die dient om de “nieuwe” mogelijkheden van Diana te valideren, evenals Robin Wright’s Antiope en Connie Nielsen als Hippolyta herstellen. We krijgen ook nog een actievolgorde die onmiddellijk aan deze scène voldoet, evenals dan het is vrij om het volgende uur of zo van de film. Terwijl Diana een god had om te vechten tijdens de climax van de allereerste film, zijn de schurken in deze film minder duidelijk. In feite is het geen enkel geweld dat het conflict oplost. (Maar we krijgen ook een behoorlijk dope -vraagvraag Lady -actie in die derde handeling.)

Diana en Chris Pine’s Steve Trevor (terug van de dood sinds stripboeken) hebben in plaats daarvan een vreedzame karaktermomenten. Een paar van hun scènes spiegelen of ondermijnen zelfs hun beste scènes uit de allereerste film. Toch is deze verbinding zeker het hart van de film. Ook bezitten zowel Kristen Wiig als Pedro Pascal absoluut hun rollen. Wiig blinkt uit als haar functie begint als een beetje een mengelmoes van enkele van haar veel van haar veel ongemakkelijke SNL -personages. Toch is ze tegen het einde een koude als schurk die zich onderbenut voelt (maar op de allerbeste manier). Voor degenen die alleen bekend zijn met Pascal als Din Djarin in de Mandaloriaan, toont zijn beurt als Max Lord zijn variëteit van zielig naar manisch.

Uiteindelijk is vraag Lady 1984 een hoopvol verhaal dat spreekt over wens versus hebzucht, evenals het menselijk vermogen om het beste te doen. Ondanks mijn (lichte) problemen met het einde, zal deze film een ​​onmiddellijke traditionele zijn waar jongeren van de komende generaties zullen genieten. Patty Jenkins gaat misschien naar Star Wars, maar in werkelijkheid zou Warner Bros. haar de teugels van de DCEU moeten geven wanneer ze wordt vastgehouden door Zack Snyder.

Een spoilervrije kritiek op het einde

foto via Warner Bros.

Door te geloven over deze evaluatie na het zien van vraag Lady 1984, voelde ik dat deze film me deed denken aan een eerder Superhero -vervolg. Eenvoudige momenten geleden, tijdens het bewijzen van dit ontwerp, besefte ik welke het was. WW84 deelt veel DNA met nog een uitstekend DC -film -vervolg, Superman II. Beide films functioneren helden comfortabel in hun dubbele leven, maar verlangen naar iets meer. Ze krijgen er allebei een voorproefje van, evenals dan een dilemma steekt zijn hoofd op dat hun superheldige aandacht vereist. In beide films biedt het terugbrengen van het verhaal naar de conditie Quo een probleem. In Superman II vals ze echter gewoon. De Superman van Christopher Reeves heeft een Kryptoniaanse kracht die hem in staat stelt Amnesia te veroorzaken in de Lois Lane van Margot Kidder. WW84 gaat niet die route, in plaats daarvan alleen selecteren om de gevolgen van de film te verdoezelen.

Als een prequel voor de rest van de DCEU heeft Question Lady 1984 een duidelijk probleem dat we door in de film te gaan, we begrijpen wat er in wezen moet uitkomen. Omdat de wereld niet verwoest was in Batman v. Superman: Dawn of Justice, begrijpen we dat Diana deze p ontdektRoblem. Wat Jenkins en de rest van de vertellers het beste doen, is het bieden van een service die het publiek verrast en, mogelijk, geloofwaardigheid uitrekt. Vervolgens vermijden we een beetje van tevoren in de loop van de tijd dat alle rommel van de resolutie voor de verbeelding van het publiek achterblijft.

In feite stelt het ons zelfs in staat om ons voor te stellen hoe, wanneer andere superhelden verschijnen, Diana materiaal kan zijn om niets te doen. Superman kan de komende eeuw of zo met de kwesties van de wereld omgaan, evenals misschien Diana tot slot wat vrede ontdekken. Toch voelt het verhaal niet af in een methode die de vorige aflevering niet deed.

WW84 zal op 25 december 2020 in de bioscoop en HBO Max in de VS raken.

Wat geloofde je van de film? Laat uw eigen evaluatie van vraag Lady 1984 achter in de reacties hieronder.