De Black Mage combineert Hogwarts Magic en Social Critique

January 19, 2023 By brxu

Ik kan niet noodzakelijkerwijs zeggen dat ik me had voorgesteld hoe het zou zijn als Huey van de Boondocks naar Hogwarts ging. Ik heb ook nooit rekening gehouden met John Henry, de Powerhouse van Black Fairy Tale, die rondrennen met de KKK met zijn populaire spoorweghamer zoals Thor. Gelukkig zijn beide dingen geweldig en nu kan ik niet stoppen met na te denken. Enter: The Black Mage.

Wat is de zwarte magiër?

Oni Press brengt zijn magische avontuur, The Black Mage, om een ​​beetje minder dan een jaar na de aankondiging te publiceren. In het verhaal begint de eerste zwarte student aan de populaire en invloedrijke St. Ivory Magic School zijn studies. Tom Token is een hel van een naam om je jonge zwarte personage te geven die op het punt staat aan een reis te beginnen in een overwegend witte omgeving, maar waarom niet op de neus zit? In een preview van de strip zien we Tom Token Partner Up met John Henry, de hamer die Tall Tale Hero hanteert, om letterlijk leden van de Klan te bestrijden. Het is een geweldig teken dat dit verhaal en het personage deze sociale kwesties niet lichtvaardig zullen aanpakken.

Kunnen de Black Mage -grenzen verleggen?

Afbeelding krediet: Oni Press

x

Mario Kart DLC Gold Rush.MP4

0 seconden van 12 minuten, 40 seconden

Live
00:00
12:40
12:40

Er zijn veel kruispunten in het spel als we het hebben over sociaal commentaar. Om te beginnen is de stripindustrie een overwegend wit beroepsgebied wanneer deze betrekking heeft op de beste uitgevers. Er is enige aanzienlijke vooruitgang geboekt. Het feit komt nog steeds neer op mensen van kleur die zijn gereserveerd voor kleinere publicaties. Dit duidt op kleinere lezers, minder publiciteit en natuurlijk minder authenticiteit in de verhalen die de krantenkoppen halen.

In termen van popcultuur reageren stripfans en makers behoorlijk goed op oproepen voor veel meer diversiteit. Wanneer iemand stripboekenfans roept omdat hij een stel blanke jongens is, is het vrij eenvoudig om het af te schudden als blinde vooroordelen of situationele ontkoppeling. Dat gezegd hebbende, vooruitgang is op zichzelf geen optie. Het krijgen van spraakmakende auteurs zoals Ta Nehisi Coates om een ​​reeks Black Panther te schrijven, niet precies het speelveld.

Een cruciale top van de impact van perspectief

Als er iets is, voelt een verhaal als dit bijna noodzakelijk. Bij release in oktober zullen we precies weten wat de avonturen van Tom Token inhouden. Uit de preview kunnen we aannemen dat thema’s van acceptatie en agressie volledig van kracht zullen zijn. Blijf stripjaren lezen voor nog veel meer updates over deze serie!